Branża marketingowa jest jedną z dziedzin, która, aby osiągać zamierzone rezultaty musi reagować na dynamiczne zmiany, jakie narzuca jej środowisko nowych technologii. W centrum zainteresowań marketingowców od kilku lat są różnego rodzaju formaty reklamy i promowania w sieci, czyli e-marketing. Właśnie marketing internetowy jest dziedziną szczególnie podatną na ciągłe zmiany dyktowane trendami w zakresie nowych mediów – i rozwój branży w kierunków nowych mediów jest jednym z najbardziej widocznych trendów, jakie prognozują specjaliści na 2016 rok. 

Spontaniczne social media

Reklama w mediach społecznościowych od dawna nie opiera się już jedynie na firmowym profilu na Facebooku czy Twitterze. Stopniowo coraz większą siłę oddziaływania przypisuje się takim narzędziom jak Instagram czy Snapchat. Wynika to po pierwsze z rosnącej popularności tych aplikacji, a co za tym idzie, powiększającej się grupy odbiorców. Drugim powodem, dla którego warto zainteresować się promowaniem swojej firmy za pośrednictwem mediów społecznościowych jest tendencja, na którą wskazują analitycy rynku reklamy i marketingu – według ich opinii w tym roku będziemy mogli obserwować wzrost znaczenia mediów społecznościowych uznawanych dotychczas za zbyt niekonwencjonalne do szerokiego użytku. Co ciekawe, również portale z ogłoszeniami o pracy korzystają z social media jako narzędzi do pozyskiwania pracowników.

Bliżej ludzi

Komunikaty marketingowe w roku 2016 mają przybierać stopniowo coraz bardziej ludzką formę. Eksperci wskazują na to, że obecni odbiorcy treści w Internecie z dnia na dzień uczą się coraz trafniej rozpoznawać komunikaty reklamowe i wyrabiają w sobie odporność na te mniej wyrafinowane środki przekazu. W poprzednich latach głośno było o marketingu treści, czyli content marketingu – i ten trend będzie się utrzymywał w latach kolejnych. Będzie to wynikać nie tylko z nastawienia odbiorców do treści reklamowych, ale także ze zmieniających się mechanizmów wyszukiwarki Google, z której korzysta większość internautów. Kolejne aktualizacje, które odpowiadają za ocenę treści stron internetowych będą coraz bardziej wyczulone na sztucznie generowane treści. Dlatego niewątpliwie jedną z trafniejszych inwestycji w ramach marketingu internetowego będzie tworzenie własnych, oryginalnych treści, które spełnią oczekiwania i potrzeby potencjalnych klientów.

Odbiorca mobilny

Z roku na rok rośnie liczba użytkowników urządzeń mobilnych – coraz więcej osób ma więcej niż jeden telefon, przybywa także posiadaczy tabletów, głównie z uwagi na cenową dostępność tych urządzeń. Co to oznacza dla marketingowców? Że czas najwyższy, jeśli jeszcze się o to nie zadbało, zwrócić oczy w stronę użytkowników urządzeń mobilnych. W ramach strategii nakierowanej na odbiorców mobilnych kluczowe jest stworzenie strony internetowej dostosowanej do odczytu na małych ekranach. Można wybrać jedną z dwóch metod: wdrożyć tradycyjną stronę internetową i jej wersję mobilną lub postawić na jedną witrynę zgodną z mechanizmem RWD, który automatycznie dostosowuje elementy i treści strony do urządzenia, na którym jest ona wczytywana. Szczególną uwagę na odbiorców mobilnych powinny zwrócić właściciele sklepów internetowych, bo jak pokazują dane, z roku na rok obserwujemy wzrost aktywnych klientów, dokonujących transakcji za pośrednictwem smartfonów czy tabletów.

Marketing zintegrowany wielokanałowy

Warto zadbać o to, aby w 2016 roku nie koncentrować się tylko na jednym środku komunikacji, ale stworzyć kompleksowy system dystrybucji treści do odbiorców. Chodzi o to, aby w jak największym stopniu wykorzystać potencjał nowych mediów. A te oferują specjalistom marketingu możliwości, o jakich dotąd można było marzyć. Przemyślana strategia wizerunkowa powinna obejmować kompleksowy wizerunek firmy – z uwzględnieniem wcześniej wspomnianych elementów, takich jak dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, prowadzenie profili na wielu platformach społecznościowych i działania zmniejszające dystans między odbiorcą a przedsiębiorstwem.

Wiesz już co w trawie piszczy – znajdź pracę na portalu z ogłoszeniami o pracy – szukampracy.pl.

Więcej: