Przemyślana kampania wizerunkowa to fundamentalny krok w całej strategii PR i marketingowej każdej firmy. Przedsiębiorstwa, które rozwijają swoją działalność ze szczególną uwagą na innowacyjne i odpowiedzialne strategie wizerunkowe z czasem obserwują pozytywne efekty działań wizerunkowych, które przekładają się także na wymierne korzyści finansowe. W świetle takich danych nie dziwi popularność zawodu event managera, który zawodowo zajmuje się organizacją różnego rodzaju wydarzeń w ramach działalności promocyjnej i wizerunkowej firm.  

Kto nadaje się do pracy i kogo szukają pracodawcy

Na pierwszym etapie można powiedzieć, że brak umiejętności organizacji pracy, samodzielności i odpowiedzialności nie wróżą sukcesów kandydatowi do pracy jako event manager. Dlaczego? Bo chociaż najczęściej osobie takiej towarzyszy zespół asystentów lub może liczyć na współpracę z innymi działami firmy, to odpowiedzialność za doprowadzenie projektu eventu do realizacji spoczywa na tym jednym człowieku.

Największe szanse na stanowisko event managera mają oczywiście osoby związane w jakiś sposób z działalnością w obszarze public relations, zarządzania, marketingu czy komunikacji społecznej. Korzyści z takiego doświadczenia to nie tylko konkretne kwalifikacje twarde, czyli wiedza, która odnosi się zarówno do strony wizerunkowej, ale też niuanse, związane na przykład z planowaniem budżetu, uzyskanie niezbędnych pozwoleń czy koordynowanie pracy różnych podmiotów wspomagających pracę event managera. Oferty związane ze stanowiskiem event managera można znaleźć między innymi na portalu z ogłoszeniami o pracy: szukampracy.pl.

Obowiązki zawodowe

W telegraficznym skrócie: event manager to osoba, która odpowiada za planowanie i realizację danego wydarzenia, z uwzględnieniem takich elementów jak elementy logistyczne, kreatywne i techniczne. Oznacza to, że osoba na takim stanowisku na co dzień będzie ustalała szczegóły związane z danym eventem, między innymi: charakter wydarzenia od strony projektowej, z uwzględnieniem strony marketingowej, produkcji audio-wizualnej, ale także budżetu i logistyki. Człowiek orkiestra, na którego barkach spoczywa często dobre imię pracodawcy.

W długofalowej perspektywie, efekty pracy event managera mają na celu budowanie pozytywnego wizerunku marki, czyli branding. Chociaż trudno określić jednoznacznie zakres obowiązków, można śmiało powiedzieć, że wiele zależy od kreatywności samego pracownika oraz obszaru, w jakim funkcjonuje jego pracodawca. Firmy, które chcą odgrywać ważną rolę w dziedzinach nowych technologii czy branży kreatywnych na pewno będą oczekiwały od swoich event managerów nieszablonowego podejścia do organizacji wydarzeń.

Jak zacząć pracę event managera

Gdzie jak gdzie, ale na stanowisku event managera doświadczenie jest niezbędne, więc trudno jest znaleźć pracodawcę, który byłby na tyle odważny, żeby powierzyć taką pracę pierwszemu z brzegu kandydatowi. Dobrą drogą rozwoju kariery, która prowadzi do zawodu menadżera eventów jest praca w różnego rodzaju agencjach public relations, marketingowych lub organizacjach zajmujących się jedynie eventami. Dla kandydatów stawiających pierwsze kroki kariery zwykle początkiem są praktyki, które weryfikują czy w danej osobie jest potencjał do dalszego rozwoju. Natomiast pracownicy z jakimkolwiek doświadczeniem na podobnych stanowiskach mogą liczyć na zatrudnienie na próbę, które również może potwierdzić czyjeś predyspozycje związane z wymagającym zawodem event managera lub ich brak.

Więcej: